selkokieli
substantiivi
-
Kieli, joka on mukautettu helpommin ymmärrettäväksi.
Selkokieltä käytettiin, jotta kaikki ymmärtäisivät sanoman.
Taivutus
yks. nom. selkokieli, yks. gen. selkokielen, yks. part. selkokieltä, yks. ill. selkokieleen, mon. gen. selkokielten selkokielien, mon. part. selkokieliä, mon. ill. selkokieliin.
Synonyymisanakirja
selkokieli
-
yksinkertaistettu kieli, selväkieli.
Esimerkit
Käytämme selkokieltä helpottaaksemme ymmärtämistä.
Selkokieli on hyödyllinen monille oppijoille.
Selkokielen käytöstä on hyötyä kaikille.
Etymologia
Koostuu kahdesta osasta: 'selko' ja 'kieli'; tarkoittaa selkeää kieltä.
Käännökset
| englanti |
plain language (gloss)
|
Liittyvät sanat
selväkieliLäheisiä sanoja
selkiytyä, selkkaus, selko, selkokieli, selkokielinen, selkokirja